Na čo treba myslieť

Na začiatok si musíme ujasniť jednu vec. Ak sa potrebujeme dostať rýchlo k peniazom, zvoľme si zamestnanie a podnikanie nechajme chvíľu bokom. Do podnikania sa najskôr musí vraziť nemalá čiastka peňazí. Zoberme si, že chceme podnikať napríklad v oblasti reštaurácií.
obchod

Musíme myslieť na kopu vecí dopredu a hlavne investovať a investovať.
Zoberme si, že reštaurácia môže byť zadlžená. A ďalej potrebujeme kúpiť suroviny, aby sa navarilo každému jednému hosťovi, ktorý príde. Na to navarenie potrebujeme zamestnať a platiť kuchárov. Aby sa jedlo dostalo k hosťom, potrebujeme zaplatiť a zamestnať čašníkov. Pri pulte musí stáť platený barman. Ak na návštevu nášho podniku nebudeme mať moc času, musíme zamestnať a zaplatiť človeka, ktorý by na chod reštaurácie dohliadal.

Takisto musíme myslieť na aperitívy a alko, nealko, pivo, víno. Ak chceme, aby k nám chodili hostia, prostredie by malo vyzerať prepychovo a potraviny a nápoje by mali chutiť a vyzerať takisto ako z vyššej cenovej skupiny. Pokiaľ je reštaurácia relatíne nová, treba jej spraviť meno pomocou reklamy. Reklama opäť stojí nemalý peniaz.

plány

Reklamu spravíme napríklad pomocou billboardu, alebo dáme do novín inzerát s našim logom a upozorníme, že reštaurácia je nová, je schopná konkurencie, dáva prvé týždne zľavy. Ak sa jedná o bar, pozveme DJa alebo kapelu, opäť tiskneme a propagujeme letáky všade, kde sa dá. Spravíme napríklad akciu, kde každé tretie poldeci je zdarma a podobne.

Ak máme oproti seba konkurečnú reštauráciu, spravme si z majiteľa piateľa. Je to lepšie a výhodnejšie pre obe strany. Navrhnime mu, že za určitú čiastku peňazí bude propagovať aj moju reštauráciu. Takou formu, že do svojo jedálneho lístka na môj podnik upozorní, aspoň malé logo na konci lístka mu neuškodí.

karta

Pokiaľ sa jedná o luxusnejší podnik a príde k nám na návštevu celebrita, slušne a sa jej spýtame na možné foto a podpis. Ak sa nám to podarí, foto vyvesíme na stenu, aby ľudia videli, že do môjho podniku chodia aj celebrity. Taký je to podnik!

Na čo treba myslieť
Share