Joga – vaša sila a zdravie


Joga je súbor telesných, duševných a mentálnych praktík alebo disciplín, pochádzajúcich zo starovekej Indie. Existuje široká škála jogových škôl, praktík a cieľov v hinduizme, budhizme a jainizme. Medzi najznámejšie typy jogy patria Hatha joga a Rájja joga.
západ slunce
 
Počiatky jogy sú spájané s predvédickými indickými tradíciami. Je spomenutá v Rigvéde, ale s najväčšou pravdepodobnosťou sa vyvinula niekedy v šiestom až piatom storočí pred našim letopočtom, v starovekých asketických hnutiach.
 
Jóga sa čoraz viac odporúča pre podporu uvoľnenia, zníženie stresu a pri liečbe niektorých zdravotných stavov, už aj v západných krajinách. Zvlášť vhodný je ako rutina fyzickej terapie a ako režim na posilnenie a vyváženie všetkých častí tela. Joga sa tiež používa ako kompletný cvičebný program a rutinná fyzioterapia.
mnich v oranžovém
 
Ako začať
Rozhodnutie, že chcete začať robiť jogu, je prvým krokom. Teraz postupujte nájdením správnej triedy jogy a cvičením jogy doma. Uvidíte, že existuje veľa typov jogy a niektoré z nich nebudú vyhovovať vašej osobnosti a fyzickej kondícii. Pre väčšinu začiatočníkov bude najvhodnejšia hatha alebo vinyasa v závislosti od toho, jedná sa o základné štýly.
jóga v přírodě
 
 
 
1.       Naučte sa dýchať
Najdôležitejšia vec v joge je správne dýchanie, najmä keď držíte pozíciu. Naučte sa základné Dirga pranayama dýchanie. A čo je najdôležitejšie, vdychujte a vydychujte nosom do brucha.
 
2.       Začnite krátkou meditáciou
Posaďte sa v jednoduchej póze na pohodlné miesto na zemi a v pokoji sa ponorte do svojho vnútra. Na začiatku si môžete určiť zámer, cieľ, alebo modlitbu.
 
3.       Začnite so základnými pozíciami
Začnite s postupom zahrievania a potom skúste jednu zo základných sekvencií jogy a / alebo tieto jednoduché polohy: sedenie, mačka, pes, dole obrátený pes, dieťa, kobra, hora, trojuholník, zhyb dopredu.
 
4.       Ukončite Shavasanou (relaxačná póza)
Vždy ukončite svoje cvičenie so Shavasanou, odpočívajte na chrbte a vedome uvoľňujete svoje telo po dobu 5-15 minút. Odporúča sa tiež, aby ste po Shavasane vykonali krátku meditáciu, aby ste mohli integrovať svoje cvičenie jogy a prechod späť do sveta.

4.7
03

Published

Author

Categories

Hobby